Skrivet av: bacillen | tisdag 25 november, 2008

Dåligt..

..humör

Jag är nog pmsig så det pyser ut ur öronen…eller så är jag bara grinig ändå.

Och det värsta med att jag är på dåligt humör är inte att jag är grinig och mår dåligt av det, nej, det värsta är att min kära familj alltid speglar mitt sinnestillstånd och alltså också blir griniga eller åtminstone dämpade. Eller föresten, jag ljög…Lilla K blir inte speciellt påverkad, hon är som hon är.

Jag avskyr att jag påverkar så, det ger mig dåligt samvete och leder därmed till att jag blir mer grinig.

Det är nog inte sunt heller, att jag har så stort inflytande. Men jag vet faktiskt inte hur jag ska kunna påverka det.

I kväll är det körövning, jag brukar må bra efter lite sköna toner, hoppas det gäller i kväll också, jag behöver det!

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Jag har gått en koppelpromenad med hundiganerna i dag. Det går verkligen inte bra. Kråka drar och stressar. Jag måste sluta undvika koppelpromenader! Och så ska jag vara dunderkonsekvent med att inte dra. Drar man blir det stop! I dag försökte jag vara konsekvent men så hade vi en tid att passa och då blir det omöjligt när man kommer mer bakåt än framåt. Jag ska sätta sele på henne på de promenaderna jag inte kan vara 100% konsekvent. I dag slutade det med att jag blev arg…asbra… 😦

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Flisans hov ser bra ut. I förra veckan kändes den varm några dagar men det försvann som tur var! Hon är inte lika irriterad närjag sköter om den längre heller. Varje dag gör jag noggrant rent och fyller hålet med tjära och lin.  Flisan ser ut som en raggig vildhäst nu, nästan lika mycket päls som Bianca hade i vintras! Jättefin! Jag älskar att låta hästen vara naturlig, och med den lilla ridning som blir skulle det vara helt vansinnigt att klippa henne.

En fullkomligt irrelevant bild på en elefantrumpa.

Responses

  1. Hmm. Känner igen det där PMS:iga. Eller gjorde, nu äter jag kapslar mot det. Men visst påvekar man. Kan bli lite irriterad ibland för det verkar som om alla i familjen får vara trötta och nere men inte jag för då går världen under. 😦
    När jag såg elefantrumpan så tänkte jag direkt att så kommer jag att se ut i ansiktet om tjugo år. 😀

  2. Hm, blev lite nervös att bildern föreställde Flisan. 😉

  3. Åh jag käner så väl igen det där med att spilla över sitt dåliga humör på familjen. Kanske inte det bästa att gå koppelpromenad i det tillståndet.
    Skönt med hoven.
    kram

  4. Visst är det tråkigt när man förpestar omgivningen med sitt taskiga humör? Jag brukar varna så att folk inte är mer i min närhet än jag klarar av (när jag inte ens orkar med mig själv..)

    Välkommen in i koppelträningshelvetet…..För tillfället så går det faktiskt bra för oss (igen..)

  5. Du: det är inte konstigt att du känner att du påverkar familjen. På något sätt är det vi kvinnor som är de känslomässiga flockledarna, trots stark make med i bilden. Jag känner också ofta det där med dåligt samvete över att man färgar familjens sinnesstäming med sitt humör. Och en sak till: det är männen som känner mest av det hela, inte kvinnorna, det ser jag hos varje familj! Stämmer det du skriver om lilla K.
    Och mot pms säger jag bara: hormonspiral! Science´s gift to womenhood. ;o)

  6. Hmm sexig rumpa*fniss*
    Det är inte lätt att ha energi och ha humöret på topp den här årstiden. En del dagar är nog bara trökigare än andra och det är ok att ha dessa dagar också.
    Om bara några veckor får vi det ljusare ute iallafall då brukar åtminstonne jag tycka att det lättar lite:)
    Här får du en kram med positiv energi!!*kraaaam*

  7. Elefantrumpan var bara underbar! Älskar elefanter! Jag brukar förvarna Johan då jag är på dåligt humör. När jag har talat om det så kan jag sura och deppa hur mycket jag vill och han är jättego tillbaka. Smeker mig på kinden och kramar om mig, jag älskar det…hmm, kanske ska vara sur lite oftare?

  8. Tack alla!

  9. Kram!

  10. Du är bra, tänk på det. Kramar!

  11. Måste bara erkänna att jag mellan varven känner precis likadant… men tröstar mig med att vi där emellan har det bra 🙂

    urmysigt med vinterulliga små ponnys , det är precis så det ska vara vinterstid, hoppas dom trubbliga små hovarna blir bra igen snart !


Kommentera

Kategorier

