Skrivet av: bacillen | måndag 17 november, 2008

Kall träning och utvecklingssamtal

Å vad det är kul att träffas och träna! Allra helst när man tränar likt och inte behöver förklara eller försvara hur man tränar.

Jag och hundarna träffade Maria och Ida med hundar i Partille för hundträning.

Kråka var helgalen i början, det var frost på marken och hon var nästan okontaktbar. Rusade runt och nosade och dissade bollen(!!). Jag tror hon knarkar frost… Hon fick bli kopplad. Sen kom träningsläget smygande med hjälp av lite blodpuddingstärningar 😀

Förstärkte kontakt och brydde mig inte så mycket om stil. Vill verkligen komma ifrån att jag kallar på henne, men oj vad det sitter djupt.

Vi provade fritt hopp över hinder mot mottagare och när Kråka väl kom över sin aversion mot M’s vantar blev det bra. 😉

Gjorde budföring med Ida som mottagare. Jag trodde inte att Kråkas tacklingar som hon gör på Maria var ett problem på främmande personer….men jodå, Kråka tacklar även främmande knän 😉 Vi fick gå in och träna ingångar på nära håll. Då gick Kraxet in i frostknarkandet igen och jag fick jobba för att få henne rätt. Men några bra ingångar blev det och vi kunde öka avståndet igen och det funkade. Ida kunde också ta på Kråka utan problem. Hon gillar att springa så budföring är ett bra moment för oss.

När vi sen stod och snackade bad jag Ida att hantera Kråka lite som en domare på utställning. Och Kråka gillade det inte, utan sa ifrån ordentligt. Så urdumt att vi inte bröt innan det gick så..men ibland hinner man inte med. Nu måste jag lösa det här innan jag kan våga ställa ut henne. Måste ha en plan. Kråka verkade dock komma över obehaget väldigt fort för hon var genast framme hos Ida och fick godis och sedan lite senare kampade de ordentligt! Det i sig är ju inte en självklarhet med krax utan en riktig framgång.

Tränade fritt följ och det såg nog ganska bra ut. När det blir fel ska jag bli mer noggrann med att fela henne med att börja om från början, annars spelar det ingen roll för henne.

Nedläggande under gång helt utan dubbelkommando(titt över axeln) blev riktigt bra! Hon satte sig upp för tidigt en gång, men vilken petitess 😉

Ida filmade oss och jag hoppas på snygga filmsnuttar på youtube om en inte för lång framtid.

Återigen, så himla kul att bli fler som tränar tillsammans! Ida och Bosse är görtrevliga och duktiga!

Bosse på gång med leksaken

rakt mot mattes hand

stilstudie

mördarpappisen Bosse visar avancerad lek.

-Japp, jag är cool.

Maria belönade Hera med skutt över A-hindret och fick en härlig attityd i träningen. Maria, jag jublade när jag såg det fina fria följet!!!

Vackra  älskade höstkråkan, bra träning i dag, trots allt

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Åkte hem till Kerstins utvecklingssamtal. Fröken startade med att cementera könsrollerna ordentligt med kommentaren att lilla K’s nya frisyr gör att hon ser ut som en kille. Jaha? I övrigt är Kerstin ett barn som tycker om skolan och kan mycket ❤

Responses

  1. Vilka härliga bilder! Vad skoj att ni har fått ihop ett lokalt gäng som träffas och tränar tillsammans! Jag är lika lyrisk varje gång jag träffar klickermänniskor, så glada och positiva!

  2. Men ÅÅÅH Anna-Karin vilka bilder!! Jag blir alldeles rörd! Vilken talang du är med kameran! Nu vet jag ju om jag knappt vågar lägga upp filmen. Så jättekul idag! Går fortfarande på moln!

  3. Tack för idag och jag håller med Ida. Du tar underbara bilder!
    Men vad menade fröken med den kommentaren eller???

  4. Undrar om K:s kunskaper sitter i håret? Samson och Delila? Ja, jisses säger jag bara.
    Härliga bilder från träningen. Kan man kräva att mottagaren i budföring anväder knäskydd? 😀

  5. Vilka kanon bilder, man sak bara träna med personer som man delar sina hundtankar med, dom andra kan man på sin höjd debattera med, men hundträning ska vara bekräftade och konstruktiv.

  6. Sen när är kort hår förbehållet för det manliga könet…? Ser man längre tillbaka i tiden modemässigt så har hårlängden växlat på både kvinnor och män sedan urminnes tider. ”Ser ut som en kille”… Hur ser en ”kille” ut, då…? Säger hon till varje långhårig lillkille (de är ju många nuförtiden) att de ser ut som tjejer…? *muttraromidiotertillpedagoger*

  7. Alltså, man tror verkligen inte att pedagoger i sin yrkesroll skall uttrycka såna kommentarer!! Ser ut som en kille?? Hur korkat sagt var inte det. Man blir trött.

    Vilka fina bilder du tagit! Ny kamera?

  8. Hrmpf, jag har faktiskt också kort hår. Heja Kerstin , jag håller på dig.

    Kul träning ni haft, blir riktigt avis. Jag ska nog ta ett beslut att sluta träna med negativa människor som inte gör annat än dissar sina hundar. Det är inte bra för humöret. Filmen sparar jag tills jag komemr hem.
    Kramisar


Kommentera

Kategorier

