Skrivet av: bacillen | tisdag 28 oktober, 2008

Kråkas egen lek

Kråka har en egen lek.

När jag sitter i soffan hämtar hon grejer till mig, och får godis i utbyte. Godiset kan vara allt från smulor från ett fat jag just ätit ifrån till äppleskruttar…

Ibland arrangerar jag ju också lite och har hundgodis(katttorrisar)i fickan.

Grejerna hon hämtar varierar lite. I gårkväll var det en BH(!) från badrummet, en fjärrkontroll från fåtöljen, ett dvdfodral från golvet, en hundleksak från golvet, den bärbara telefonen(vet inte vart hon hittade den). Hon försökte också hämta min laptopväska men gav upp. Hon hämtar helt på eget initiativ och jag pekar inte eller något, hon får leta själv.

Vi varvar leken igår med ordförståelse på ligg och sitt. Kråka roade sig kungligt och jag med!

Jag borde fundera ut vad det är som gör henne så triggad. Varför hon kan jobba så görlänge utan avbrott för ganska lite lön. Något jag skulle vilja ha med ut när vi tränar lydnad!!

*tänka tänka* 😀

Responses

  1. Kul när de hittar på sina egna lekar, duktig Kråka som hämtar så många olika grejer! Det där med att kunna jobba länge för lite lön funkar förvånansvärt bra här också, när det INTE är planerad träning vill säga. Skulle också gärna vilja kunna få med det där in i lydnaden, men då måste man nog smyga in det omärkt, och hur lätt är det?. =)

  2. Tänkte på träning förresten, jag är ledig på fredag och i helgen, har ni några planer på träning, isåfall hänger jag gärna på. Skulle behöva lägga några spår bla.

  3. Sådana hämt-lekar inomhus verkar vara väldigt förstärkande för hundarna att hålla på med.Det kanske också beror på att det är så tydligt att gå och hämta saker?
    Jag håller med .. Det vore suveränt att få den attityden med sig ut!

  4. Hinner inte läsa det du skrivit här just nu men knyck på!

  5. Oh vilken rolig lek!!! Duktiga Kråka som kan styra matte så bra, hon har lärt dig att ha godis i fickan och att få det du lämnar…smart!

  6. Madelen, ja hon är rätt klipsk faktiskt! 😀
    och rolig!


Kommentera

Kategorier

