Skrivet av: bacillen | fredag 19 september, 2008

Inställd träff men bra microträning

I dag är barnen hemma från skolan. J med ett skadat knä som är blått och svullet. Lilla K med en snuva från hell…

Vi skulle fått besök av familjen L/K men fick av ovan nämda orsaker ställa in.

Så nu får vi mysa själva, det går väl det med…hade dock sett fram emot lite annan social stimulans 😉 Nå, det får bli en annan dag det.

Jag tog en korv och gick ut i trädgården med Krax. Redan igår körde vi ett pass med hopp-sitt som gick bra. Delade upp i uthopp och stå på andra sidan och sätta sig på kommando och få hoppa in igen. Att hoppa ut och sätta sig funkade inte, då la hon sig bara ner…. det var igår det!

I dag var allt enklare, tänk att träning funkar va 😉 Vi började med uthopp och korvkast. Sen stå kvar och vänta på kommando för att sen få hoppa tillbaka. Sen provade jag med uthopp och sitt, då började hon att sätta sig frivilligt och rakt på andra sidan hindret! Snyggt!

Jag byggde på hindret och körde vidare. Fick förstärka uthoppet lite först, det blev tydligen lite mysko när det höjdes (mina snygga gamla hemmabyggda agilityhinder, höjningen består i princip av att två hinder ställs på varandra) Sen funkade hela momentet görfint! Och Kråka såg glad och vild ut!

Bra microträning!

I kväll ska vi äta tacos. Smaskens!

Responses

  1. Hi hi innan det kopplade vem L/K är….;)
    Jaa det hade varit så mysigt!
    Lite värme och socialt umgånge hade inte skadat efter kylan efter att suttit mestadels stilla ute i ett par timmar.
    Roligt med hindret! Bra och rätt träning!!!
    Ha en underbar kväll1
    kram

  2. Stackars ungarna – hoppas dom kryar på sig snabbt!

    Kul med träningen 🙂
    Här blev det ingen träning igår men idag ska jag ta båda med mig och ge mig ut en sväng så får vi se hur det går!

    Ha en skön helg!


Kommentera

Kategorier

