Skrivet av: bacillen | lördag 6 september, 2008

Stora människoapan

Här kommer ett par bilder till från djurparken. Missa inte tidigare inlägg.

Jag blev så förtjust i pappa-orangutangen, han har karaktär den…. För att inte tala om good looks 😀

Inne i aphuset kom han och satte sig alldeles nära rutan, jag var bara några centimeter med mitt ansikte från hans, nån centimeter glas emellan bara. Det var magiskt. Jag smickrar inte mig själv med att han gillade mig eller så…jag vet vad han gjorde med en av sina skötare när han råkade komma lös härom året, han hade nog inte varit så gullig mot mig heller utan ruta emellan. Men att vara så nära ett så kraftfullt djur är väldigt häftigt.

Responses

  1. vilket märkligt o mäktigt djur!!
    Imponerande!


Kommentera

Kategorier

