Skrivet av: bacillen | fredag 8 augusti, 2008

halt…

Flisan är halt. £$€£#/&%@!!! 😦 Vi skrittade en sväng ensamma. Hon var lite vild och längtade efter Bellis. Taktade lite och försökte vända om några gånger. Hon provade att stegra sig lite också. Bra är att Kerstin i alla fall inte blir rädd utan fortsätter jobba vidare på att hästen ska lyssna. Jag hade med morot och hon fick när hon gick fint. Vi får se om det har nån effekt. Hon har ju vilat ett bra tag nu och inte lämnat Bellis så mycket, vi hoppas på att hon vänjer sig och kopplar av lite.

Jag tycker det här känns skitjobbigt just nu. Samtidigt vill jag absolut inte att Kerstin ska känna av det. När Fly blev halt i lördags grät myggan och trodde det var hennes eget fel, jag hade ett sjå med att lugna henne samtidigt som jag själv var orolig för hästen.

Nåväl.

Vi har njutit skaldjur här hemma och slöar framför tvn/datorn nu med varsin hälsosam bunke chips 😉 Trevlig fredagskväll!!

Responses

  1. Men så trist! Hoppas det blir bra snart!
    Ha en skön fredagskväll!:)

  2. Eftersom hon vilat ett tag och inte varit borta från sin prins, kan det vara idé att ni promenerar med henne istället för att K rider.
    Ta på grimma och ha ett längre grimskaft, ha med dig morötterna, då kan du träna och belöna utan att oroa dig för att K sitter på ryggen.

  3. Vad tråkigt att hon är halt. Hoppas att hon blir bättre snart så ni hinner få några härliga sommarturer innan hösten kommer!

    /ANna

  4. Lin, japp! idag blir det bara promenad för mig och lilla ponnyn, det blir nog bättre.

  5. Men va trist, förstår om det känns jobbigt. Djur ska vara friska, ja människor också såklart.
    Ha en bra lördagkväll!
    Kram
    Tina

  6. Nej, men vilken otur ni har med hästarna. 😦
    Jag försöker hitta din mailadress men utan framgång. Kan inte du skicka den till mig så får du lösen till min blogg. Ha det bäst!
    maria@lissie.se

  7. Vad trist med Fly. Hoppas att hon är bättre nu. Håller tummarna


Kommentera

Kategorier

