Skrivet av: bacillen | söndag 18 maj, 2008

Min mamma the firefighter!!

I morse räddade mamma, inte bara sitt eget liv, men sin väninna och hennes sommarhus!

När mamma vaknade på morgonen var det rök i taket och när hon gick in till väninnan var hon avtuppad!! Mamma fick liv i henne och rusade sen upp på övervåningen, som var helt rökfylld, och hittade elden! Den släckte hon sen genom att springa upp flera gånger med en balja vatten!

Sen ringdes det brandkår som kom tillsammans med ambulans. En lite märklig sak var att mamma fick beskriva för 112 var staden ligger!! Sen var det ju ytterligare mil att beskriva ut till sommarstugan. Ska inte larmtjänst veta sånt??

Mamma och väninnan är på sjukhuset nu med lindriga rökskador.

Min mamma hjältinnan!

Vilken himla välsignelse att du vaknade! Någon vakade över dig!

Responses

  1. Vilken rådig och duktig mamma du har!!
    Skickar ett STORT FÅNG BLOMMOR!!!

  2. Oj, jösses! Hejja mamsen!! Vilken dramatik alltså! :S

  3. Oj vilken dramatik! Vilken tur mamma vaknade och agerade! Heder och rosor till din mamma 🙂

  4. Vilket drama! Tur att du har en rådig mamma!

  5. Fy vad otäckt men vad bra gjort av din Mamma. 🙂 Det kanske är så att Mamma är vet bäst.

  6. Usch vad otäckt! Vilken hjältemamma du har!! Och vad skönt att det hela slutade med så lindriga skador. Kram!

  7. Nä, men herregud! Vad läskigt! Både själva branden såklart men också att din mamma behövde förklara vägen för räddningstjänsten! Tänk om man är illa däran och inte fixar det. Eller har mitt lokalsinne och knappt vet vart man befinner sig.

    Skönt att allt gick bra! En eloge till hjältemamma! 🙂

  8. Vilken insats! Din mamma är en hjälte och vilken tur att båda kom såpass lindrigt undan.

    En stor bukett med dom vackraste blommor till din mamma! 🙂

  9. WOW, sikken stålkvinna!

    Men fan va dåligt av larmtjänst!

  10. Vilken mamma! 😀 😀
    Larmtjänst….hmmm? Ibland kan det vara så att dom pladdrar med en bara för att hålla kontakt. Det hände mig när jag var ute och spårade med en vän som är getingallergiker. Vi blev anfallna av jordgetingar, fy fasen så rädd jag blev.
    Jag lotsade ambulansen ut på små grusvägar via SOS.
    Sen visade det sig att dom hittade men SOS ville hålla kontakten med mig hela tiden,ända tills jag såg ambulansen. Dom frågade miljoner frågor….om vägen, om hus, hur min kompis mådde, om hon kunde andas, om vägen igen etc etc
    Min vän var ju på väg ner i allergichock.
    Nåväl, allt gick bra. Jag vet ju numera att JAG tål getingbett, fick 8 stycken.

  11. WOW vad kvicktänkt och balanserat av din mor!!!
    Verkligen tur att hon fann sig och kunde hjälpa sin väninna så bra!

  12. Tack alla vad gulliga ni är!
    Jag har varit några dagar hos mamma nu och jag tror numera som du, Ingrid, att larmtjänst snackade på för att hålla kvar kontakten.


Kommentera

Kategorier

