Skrivet av: bacillen | söndag 20 april, 2008

A stroll in the park

Kråka och jag har varit i göteborg i dag.

Vi träffade Sarah för att få kvarglömda Bacillsaker. Mysigt att ses igen! Nu får det inte gå massa månader till nästa gång.

Så träffade vi, efter lite felkörningar, Lin och Ia. Vi parkerade och gick till slottskogen. Det är så vackert i parken på våren! Vitsippor överallt. Vi promenerade runt och tittade på folk, hundar och djuren i djurgårdarna. Våra hundar har inte träffats förrut och jag vet ju hur dum Kråka är med främmande hundar, men det gick bara bra! De promenerade bredvid varandra som om de aldrig gjort annat. När vi satt på en bänk och åt korv morrade krax(-miiin kooorv) en del åt Ia, som coolt bara kollade åt ett annat håll. Det var också bara när vi satt still som Kråka hade problem med andra hundar som kom gående, då morrade hon en del, men inte farligt mycket. Hon betedde sig på det hela taget mycket bra! Trygg och cool.

Man borde få sitta i parken i vårsolen och äta glass varenda dag i april tycker jag! Och jag blev lite röd i ansiktet, härligt!

vitsippekråkan (fotat med mobilen, ingen höjdarkvalitet)

Responses

  1. Låter som en härlig dag! Måste nog också ta mig till Slottskogen någon dag för det är verkligen fint där på våren. 🙂

  2. Tack för en härlig gemensam promenad!!!
    Jag är ganska trött nu…
    Ia är på g och vi tränade lite tassförflyttning här hemma.

  3. Bzzzz…. Bzzzz… Nu tror jag att det är lite svårt att läsa det du skriver… Men ajg gör ett försök. Vitt i parken. Har ni snö? En hund som morrar åt en krov? Ha så trevligt i snöovädret! Hahaha!

    Inte alls avis.. Neeeej då!

  4. Hallå i stugan. Visst är det härligt med våren, det blir mycket glass. Vi skulle ju miljöträna. Har haft häcken full med förevisning och träning med hemvärnet nu under våren. Vi träffas ju snart i Solhaga, så vi får ta nya tag efter detta 🙂
    Är det snart dags för er att tävla snart kanske?
    Ha det så bra sålänge.

    Mvh Maria o Sauron med flock.

  5. Hej bästa AK!
    Länge sedan jag kommenterade i bloggar nu, solly, men jag tänker på er emellanåt ändå. Och läser här likaväl 🙂

    Fråga: Glömde jag ett par Haglövs regnbyxor hos dig? Mörkblå, nästan svarta. Puts väck är de, och jag fattar inte vart de kan vara, men senast jag hade dem var hos dig…

    Kram på er, vi ses ju snart! 😀

  6. Hon är så fin Kråka! Vilket härligt foto.

    Jag har en dröm om att kunna ta ledigt alla soliga och fina dagar och jobba ikapp när det är tråkigt väder…..


Kommentera

Kategorier

